Razvojni zakon prinaša pomembne spremembe za samostojne podjetnike. Med največjimi novostmi je predvideno znižanje socialnih prispevkov za samozaposlene z nizkimi dohodki, ki bi upravičencem lahko prineslo več kot 4.000 evrov letnega prihranka. Ugodnejši pogoji se obetajo tudi normirancem in popoldanskim s. p.
Namesto 650 evrov občutno nižji prispevki
Samostojni podjetnik, ki danes plačuje minimalne prispevke, zanje mesečno odšteje približno 651 evrov oziroma skoraj 7.800 evrov na leto.
Razvojni zakon za upravičene samozaposlene z nizkimi dohodki predvideva posebno, časovno omejeno ureditev, po kateri bi se najnižja zavarovalna osnova znižala na 45 odstotkov minimalne plače. Po eni od strokovnih ocen bi se mesečni prispevki tako znižali na približno 307 evrov.
Ugodnejši pogoji tudi za normirance
Kaj bi spremembe pomenile za podjetnike?
Nižji prispevki bi lahko predvsem manjšim podjetnikom zmanjšali stalne stroške poslovanja in jim omogočili, da več ustvarjenih sredstev namenijo razvoju dejavnosti, nakupu opreme ali ustvarjanju finančne rezerve. Dejanski prihranek bi bil odvisen od prihodkov, davčne osnove in izpolnjevanja zakonskih pogojev.
U. L.

3 hours ago
28






English (US)